5 czynników, które zniechęcają klienta do ponownych zakupów w sklepie internetowym

Błędy przy prowadzeniu sklepu internetowego

Wielu sprzedawców zastanawia się, dlaczego dany klient dokonał tylko jednego zakupu w ich sklepie. Powodów może być wiele, ale te przedstawione poniżej to główne przyczyny braku stałych klientów.

Pierwszym z nich jest fakt, że sklepy internetowe nie uaktualniają swojej oferty szybko, a nowe produkty pojawiają sie w nich wolno. Internet jest miejscem, gdzie wszystko pojawia się jako pierwsze – tak samo powinno być z asortymentem sklepów. Jeżeli klient może nabyć daną rzecz stacjonarnie i obejrzeć ją na żywo, wątpliwy jest fakt, że skorzysta z usług sklepu on-line.

Kolejną przyczyną, która zniechęca klientów do ponownych zakupów w danym sklepie, jest utrudniony kontakt ze sprzedawcą i niewystarczająca ilość informacji o danym produkcie. Przy zakupach na odległość większość ludzi jest zainteresowana uzyskaniem rzetelnej informacji od samego sprzedawcy, a jeżeli komunikacja z nim jest znacznie utrudniona albo wręcz niemożliwa – zniechęca to do dokonania zakupu.

Cena gra rolę

Przy prowadzeniu sklepu internetowego bardzo ważna jest kwestia ceny. Wielu ludzi decyduje się na zakupy on-line dlatego, że są one korzystniejsze niż nabywanie produktów stacjonarnie. Jeżeli ceny nie są atrakcyjne albo i wyższe niż w tradycyjnych sklepach, klient może poczuć się naciągnięty i zniechęcony do dalszych transakcji z danym sklepem.

Bardzo istotna jest także kwestia dostawy przesyłki i jej koszty. Ograniczony wybór metod dostawy i płatności, a także problemy wynikające z zapłatą stanowią główny czynnik tego, że dany klient nie decyduje się na ponowne zakupy.

Piątym powodem, dla którego klienci nie wracają do sklepu internetowego jest to, że po prostu o nim zapominają. Konkurencja jest ogromna, a brak odpowiedniego marketingu, reklamy czy wysyłania maili z atrakcyjnymi ofertami sprawia, że konsument zapomina o tym, że kiedyś cokolwiek kupił w danym sklepie.

Źródło: https://dealavo.com/pl/