OPINIE W INTERNECIE

Człowiek jest zdecydowanie bardziej przekonany do zakupu danej rzeczy lub skorzystania z oferty, gdy przeczyta (lub usłyszy) pozytywne opinie na ich temat. Nie ma co ukrywać, większość naszych konsumenckich działań oparta jest na rekomendacjach – szukamy ich przede wszystkim w Internecie. Negatywne opinie Google zniechęcają do oferty, pozytywne zaś motywują do zakupu.

Jako konsumenci ufamy temu, co przeczytamy w sieci. Chcemy być bardziej pewni swoich decyzji i nieustannie weryfikujemy, czy są one słuszne. Cóż, opisy niektórych produktów niekoniecznie są odzwierciedleniem rzeczywistości – odbiorca o tym wie. Opinie w Internecie są natomiast podpowiedzią, która z danych ofert jest bardziej wartościowa, a na którą nie warto zwracać uwagi. W tym miejscu pojawia się konkurencja pomiędzy firmami.

Jeśli jesteś przedsiębiorcą, pamiętaj o sile rekomendacji oraz ich wpływie na potencjalnych klientów. Negatywne opinie Google mogą wręcz odstraszyć od tego, co oferujesz. Jak sobie z tym radzić? Oczywiście, najlepiej znaleźć skuteczny sposób pozyskiwania przychylnych referencji. Nie jest to jednak łatwym zadaniem – w sieci prędzej wypowie się niezadowolony klient niż ten usatysfakcjonowany.

Rozwiązaniem są ankiety. Brzmi kuriozalnie? Nic bardziej mylnego. Platforma Fixback rewolucjonizowała metody zdobywania rekomendacji. Wypełnione ankiety (z pytaniami na temat produktów, usług oraz ogólnej działalności firmy) przez klientów są wskazówką, co dobrze, a co źle funkcjonuje w przedsiębiorstwie.

Dzięki temu łatwiej skorygować błędy, a także prawidłowo ukierunkować sposób wprowadzenia ewentualnych zmian. Jednak, co do tego mają referencje? Otóż opinie w Internecie można zdobyć za pomocą ankiety, którą klienci wypełnią zaraz po skorzystaniu z usług firmy. Do jej rozwiązania w niektórych przypadkach potrzebna jest zachęta, np. w postaci zniżki podczas kolejnej wizyty.

Gdzie będzie znajdował się kwestionariusz ankiety? Pojawi się na telefonie zaraz po zeskanowaniu kodu QR – to nigdy nie było takie proste! Pozytywne referencje automatycznie zostaną przekierowane na dane social media, a mniej przychylne pozostaną widoczne jedynie dla właściciela bądź managera. Dzięki temu negatywne opinie Google nie spędzą więcej snu z Twoich powiek. Nie zwlekaj i sprawdź jak duży potencjał ma narzędzie Fixback dla Twojego biznesu.