Współczesny marketing jest ściśle powiązany z promocją marki oraz produktów za pośrednictwem Internetu. Dlatego ważnym elementem skutecznej kampanii reklamowej, jak też zwiększenia ilości potencjalnych klientów, jest strona internetowa. To podstawowe źródło informacji na temat działalności. Wyszukiwarki internetowe to popularne wśród użytkowników sieci narzędzie, które ułatwia znalezienie konkretnych treści. Dlatego miejsce danej strony na liście wyników odgrywa istotny element marketingu. Jeśli danej firmie zależy na polepszeniu tej pozycji, należy podjąć działania, których celem jest zwiększenie atrakcyjności strony dla algorytmu wyszukiwarki. Pierwszym krokiem jest audyt strony internetowej.
Na czym polega audyt SEO?
Firmy, które działają w sektorze pozycjonowania stron internetowych świadome są, jak ważne w skutecznym działaniu jest podejście kompleksowe. W pierwszej kolejności należy poddać obiektywnej ocenie stronę internetową. Dotyczy to zarówno treści na niej zawartych, jak też samego kodu źródłowego. Na to, które miejsce na liście wyników zajmują poszczególne linki, zależy od wielu czynników. Audyt strony internetowej ma za zadanie ocenić, jakie kroki trzeba wykonać oraz jakie działania pozycjonowane muszą być wykonane, ale strona uzyskała lepsze wyniki na liście wyszukiwarki. Audyt SEO należy wykonać z poziomu Web Mastera. Oznacz to, iż osoba odpowiedzialna za jego przeprowadzenie, spotyka się osobiście w siedzibie firmy z osobą, która zajmuje się zarządzaniem stronom. Na podstawie analizy, firma pozycjonująca podejmuje zaczyna prowadzić kampanię. Pierwsze efekty widoczne są po około trzech miesiącach.